calle kristiansson - with a little help from my friends,

igår fick jag mitt paket från junkyard där dessa godingar låg, och jag hade sett framemot
att få min addidas tröja, och vad tror ni jag ser när jag tar fram allt?
JO, EN KILL T-SHIRT MED MÄRKET WESC!!!! hur jävla fel på synen borde dom ha?
och hur dum får dom inte vara? okej om det hade varit fel addidas tröja, men ett annat
märke, nä. det går inte ens ihop! fyfan vad surt!
men som tur är, är den påväg nu så ja får väl den ibörjan på nästa vecka.. 
hoppas dom skickar mig något extra för att be om ursäkt. annars (...)
för övrigt passar skorna bra, lite förstor och 37 är den minsta storleken dom har inne nu.
annars var dom skitsnygg! ska fundera på detdär någon dag till. 



läxhögen är förövrigt borta, alla uppgifter är inskickad.
sammhällsuppgiften kan ta sig någonstans, mamma &pappa fick göra den.
förstår inte hur vår lärare tänkte när han gav oss den.
nu längtar jag till helgen!

imorgon ska jag på farfars begravning.
och det är första gången i hela mitt liv jag går på begravning.
jag vill inte ens veta hur många tårar jag kommer se falla.
jag vill inte se hur alla står där och gråter och mår dåligt.
skänk en tanke till min farfar imorgon.
jag längtar inte.



nu ska jag se lite film och sen sova, godnatt.
pusssssss.

BESLUTSÅNGEST, BESLUTSÅNGEST,

vi tjejer har pratat nu ett tag om festivaler som vi ska på i sommar
och just nu står det mellan peace and love eller hultsfredfestivalen
hultsfred lockar mest för tillfället.

vilken tycker ni vi ska sattsa på?

INSPIRATION






http://www.modekungen.se/

LEOPARD

söndagen har bestått av; jobb m. besök av matilda &sofia
och hela kvällen har jag tagit i tu med en stor läxhög som äntligen snart är klar!

jag har hunnit drabbas av lite panik också när jag inte hittade mina leopardtights, letade
som en galning överallt där dom kunde tänkas vara men dom verkar ha sprungit bort(?)
så jag klickade hem ett par nya direkt!



nu ska jag ta en liten paus från allt pluggande och hoppa i duschen.
puuussss. (du är fin)

INGEN RUBRIK,

det har inte blivit så mycket bloggande iveckan, och jag vet inte vart veckorna tar vägen
det känns som man hinner inte göra något så är det helg igen.
måste få säga att våran syslöjds lärare måste vara den segaste människan i världen.
hon tror verkligen vi går i tvåan på mellan-stadiet eller något, nästan pinsamt.
jag har klickat hem lite kläder, eftersom jag har känt behov av shopping ett tag nu,
och kläderna är redan här så jag ska hämta dom snart på ica!!
+ äntligen har jag bestämt mig om conversen, likadana som på bilden fast blå, med låg sula!



idag stannade jag hemma från skolan för att jag orkade inte ta mig upp och jag bad
sofia sjukanmäla mig och gissa vad hon skrev på lappen?
mitt namn är tydligen; linn förhud
och anledningen till att jag är hemma var att jag var; efterbliven
varför hon skrev efterbliven har jag faktiskt lite koll på, jag och mathilda lurade några
av tjejerna att jag var lite efterbliven, att jag hade varit och kollat upp det i veckan.
och vem tror ni gick på det? jo, sofia. så nu kommer jag få höra att jag är efterbliven ett tag
framöver, haha! (kom ihåg att jag är inte e-b och har inte varit och gjort något test!)

fredag nu, vilket innebär fredagsmys med tjejerna.
blir en lugn helg utan att behöva vara bakis, känns skönt att bara få umgås,
men nästa helg kör vi igen!!

här är klänningen jag beställde från nelly, som jag tänkt ha på mig nästa helg;

vad tycks?

nu ska jag ta och gå ner på ica och ta ut mina kläder från ginatricot.
ha en bra bra fredagskväll, ska bli kul att se vad rabih har att bjuda på denna kväll(?)
vi hörs, pusss.

ÄNTLIGEN ÄNTLIGEN


vi körde på kändis tema,














jag lyckades få ihop några bilder
tack allihop för en kung kväll!

glöm dina bekymmer, imorgon kommer nya

ikväll har jag suttit i ett tyst hus med min familj
vi har pratat om dig, farfar
annars har jag bara hört ljuden från fotstegen som rörs sig här inne.
och jag hoppas du har det bra där du är just nu.
jag vill att pappa också ska förstå det, jag hatar att se han så ledsen som nu.

vad som gjorde min dag idag var att rami åkte ut ur paradise hotel,
och jag förstår mig inte på pontus, han är ju skitskum!
men man kan inget annat än att skratta åt den människan, faktiskt.


något att se framemot denna vecka är;
att färga bort utväxten imorgon och festa till det ihelgen med en tema-fest, gissa vad det blir?
nu ska jag lägga mig och prata i telefon och försöka somna i tid.
jag skippade skolan idag för att sova, det var skönt men inte okej att börja terminen såhär.
sen är jag så klantig att jag har tappat bort nyckeln till skåpet,
så nu måste jag lägga 100kr på en ny. typiskt typiskt typiskt mig

nu säger jag godnatt, take care.
pusss.

och idag tog gud en vacker ängel ifrån oss,

vila i frid, älskade farfar.

ibland orkar man ingenting, inte ens tänka

imorse när klockan ringde kände jag bara; NEJ. inte nu. inte idag.
jag överlevde dagen, fastän jag kände istortsett hela dagen att jag ville hem &sova.
redan less, och ja. jag orkar inte ens nämna det.

ikväll kommer hänan hem till lycksele!
och det är äntligen måndag vilket innebär paradise hotel, dubbel avsnitt!
egentligen borde jag städa mitt rum också, men jag har ingen lust med det, känns jobbigt.
så om någon vill vara gullig att hjälpa mig att ta itu bombnedslaget till mitt rum så kontakta mig, jag blir bara glad. he-he.

nu blir det lite one tree hill, pusss.

love is not a maybe-thing, you know when you love someone


there was nothing i could say, but now its gooing good for me

för det första; jackan blev min!

gårkvällen bjöds på massor med tokigheter
en ny människa kom trampandes in i mitt liv, iallafall för en kväll
vem vet? vi kanske ses igen, för det var trevligt. du var fin och trevlig
och tack för räddningen där på ibbes, jävla ibbes ibland alltså.
sofia tog hål i näsan, nosringen. ni förstår nog?
jag och min nk lärare pratade igenom en massa roligheter och kom fram till ett och annat!
och för att inte glömma bort så skrattade vi, vi sjöng och allt var fint (nästan)
det finns nog alltid något som går fel eller blir fel på en sån kväll.
tyvärr togs det inga bilder, jag lämnade kameran i trygghet.
resten stannar hos oss som gillar att göra allt osäkert och kul
och tack till alla som gjorde min kväll bra.

imorgon är det skola och jag är ungefär ybertaggad. NOT
ibland undrar jag vem som kom på detdär med skola och supertidigt om dagarna,
just nu suger vårat shema, jag är van med sovmorgon &att få sluta tidigt
men nu börjar vi halv nio varje morgon och slutar tio i fyra varje dag förutom en dag. katastrof!
mer tänker jag inte klaga, för då får jag nog sitta här och skriva till imorgon.
det enda jag ser framemot är att få träffa hänan igen, har inte sett henne på hela lovet
vilket är nog det värsta som har hänt på lääääänge, hur har jag klarat mig?
hon har ju istort sett jobbat hela lovet, ni se ju bara hur söt hon är..

annars har jag inte så mycket mer att säga idag, blir nog en tidig kväll ikväll
för i veckan har jag inte haft tid för att sova om nätterna..
jag som tänkte börja vända på dygnen, vilket slutade tvärtom.
dagens ros går till amanda, för att hon förstår &är nog den finaste flickan i världen.
nu ska jag fortsätta se säsong1 av the hills, njut av sista dagen av lovet nu, puss.


things that my father says,

min pappa dampade över att jag bär skinnjacka på vintern
med andra ord "magjacka" enligt han
speciellt nu när det är över -20 här
men vad ska jag göra när jag inte har någon annan
när jag letat som en tok i både lycksele, umeå och på internet
och inte hittat en enda som jag verkligen fastat för, då är det svårt eller hur?

så idag när jag och tjejerna var på stan, hittade jag äntligen en, en som duger.
ett överdrivet pris, men vill han inte betala så är det upp till han!

jag sitter här med ett par vita converse och undrar om jag lägga ut 700kr
på ett par röda, hur snyggt skulle inte det vara?
värt eller inte värt



jag undrar också vart min talförmågan har tagit vägen,
idag när jag sofia och matilda satt och fikade började vi skratta
åt att jag glömmer bort ord, och säger ord på olika och skumma sätt.

så ja, vi kan skratta åt det tills jag inte kan prata längre.
nu ska jag iallafall ta min chipspåse och springa över till sofia,
där hon och matilda befinner sig



det väntas en kväll med nagelfixning, let's dance, och färgning av hår på matilda
sen ska vi spela spel med nå gopojkar! vi har redan tagit segern i förskott.
det blir nog en bra start på sista helgen innan skolan, alla behöver mysa lite 
speciellt innan vi står på dansgolvet imorgon med ett eller två vinglas

ha en bra fredagkväll! pusss.

skräckfilmer, historier och andar, nu räcker det

-
i natt kommer vi, iallafall jag inte sova en blund.

man bruka väl säga att man glömmer allt förflutna &går in i det nya,

tillbaka på ruta ett.
börjar blogga på nytt igen.

med dessa bilder säger jag gott nytt år!




som somliga kanske vet är kameran alltid med men glömms bort efter ett tag!
och vissa bilder tror jag att jag inte visar för allmänheten, dom ligger bra i min mapp på datorn.
nyår var en super-rolig kväll & en trippel-x kväll,
jag fick min nyårskyss på tolvslaget, och fastän halva lycksele var i fjällen så hade jag roligare
än vad jag förväntat mig, kvällen bjöds på dans, skratt, sång och massa annat kul.
på något sätt känner jag mig alltid lika hel- med dig.

för att gå vidare så har det paserat sex dagar av detta år
det känns inte som sex dagar utan mer som några veckor, kan säga att 2010 har
verkligen börjat med händelserika saker, mer detaljer än att jag umgåtts med
mina vänner och myst med en fin pojke säger jag inte, eller ..
sist men inte minst så har jag äntligen sett new moon. - jag är förälskad.



ikväll ska vi ha en liten tjejkväll med massor gott, vi ska lyssna på spökhistorier
se skräckfilmer och förhoppningsvis inte sova en enda blund. 
snart kommer nog första tjejen, min granne inrusande suktande efter chips
ni vet nog vem jag menar? sofia.

och sist men inte minst vill jag tillägga;
vänskap är det finaste man kan ha
mer tänker jag inte säga.

RSS 2.0